Одеський державний
аграрний університет

Відбувся лекторій-тренінг «Політика академічної доброчесності: запобігання та виявлення академічного плагіату»

Відбувся лекторій-тренінг «Політика академічної доброчесності: запобігання та виявлення академічного плагіату»

6 листопада 2025 року у Фундаментальній бібліотеці спільно з Радою молодих вчених Одеського державного аграрного університету відбувся лекторій-тренінг на тему «Політика академічної доброчесності: запобігання та виявлення академічного плагіату», організований співробітниками бібліотеки для членів комісій із запобігання та виявлення академічного плагіату факультетів, навчально-наукових інститутів і коледжу університету.

Захід проведено з метою формування високої культури академічної доброчесності, підвищення рівня компетентності учасників освітнього процесу та вдосконалення внутрішніх механізмів забезпечення якості освіти.

У ході лекторію-тренінгу було розглянуто ключові аспекти політики академічної доброчесності, зокрема:

  • нормативно-правову базу, що регламентує основні поняття, принципи й етичні стандарти у сфері академічної доброчесності;
  • класифікацію основних видів академічного плагіату та приклади їх практичного виявлення;
  • перелік робіт, які підлягають обов’язковій перевірці на наявність академічного плагіату;
  • можливості та функціонал програмно-технічного засобу Strike Plagiarism для перевірки текстів;
  • методичні рекомендації щодо організації перевірки наукових і навчальних робіт;
  • орієнтовні показники оригінальності текстів і допустимі межі збігів;
  • функції та повноваження Комісії з академічної доброчесності;
  • види відповідальності за порушення принципів академічної доброчесності.

Під час заходу акцентовано увагу на тому, що академічна доброчесність є фундаментальною складовою якості освіти, а дотримання її принципів забезпечує довіру до результатів навчання, наукових досліджень і репутації закладу освіти.

Учасники мали можливість поставити запитання, обмінятися практичним досвідом і обговорити особливості застосування внутрішніх процедур перевірки робіт студентів і науково-педагогічних працівників на академічний плагіат.

Наприкінці зустрічі підкреслено, що системна просвітницька діяльність, спрямована на формування культури доброчесності, сприяє створенню сприятливого академічного середовища, заснованого на чесності, довірі та відповідальності всіх учасників освітнього процесу.

 

Інші новини

Подати документи