Пропонуємо Вам скористатися нашими порадами, щодо ефективного пошуку роботи.
- Визначте певну ціль.
Перш за все, дайте відповідь на питання:
Чи знаю я конкретно, що шукаю?
Чи є в мене конкретна ціль?
Хто я очима роботодавців?
Хто вони (роботодавці)?
Де шукати (роботу)?
Як презентувати себе?
Пам’ятайте, що умови роботи впливають на ефективність вашої праці, здатність концентруватися.
- Складіть якісне резюме. Запишіть відеорезюме.
Знайомство роботодавця з Вами починається задовго до співбесіди. Ваша перша зустріч з HR-менеджером або менеджером з підбору персоналу — це ваше резюме, аркуш паперу формату А4, де вказано важливу інформацію про вашу освіту, досвід роботи, професійні компетенції, а також ваші особисті дані. Підійти до викладу даної інформації треба дуже серйозно. Заявіть про себе за допомогою відеорезюме. Це дозволить більш глибоко розкрити себе через візуалізацію, а роботодавцю створити загальну картину про Ваші особисті якості. Відеоролик надає більше шансів, що вас помітять і візьмуть на вподобану Вами вакансію.
- Вивчить ринок праці.
Якщо Ви вже вирішили, в якій сфері хотіли б працювати, можна переходити до вивчення ринку праці і пошуку підходящих вакансій. Є різні способи пошуку роботи:
– газети та журнали, Інтернет-сайти з працевлаштування;
– оголошення в громадських місцях;
– Державна служба зайнятості;
– за допомогою родичів та знайомих;
– звернення до спеціалізованих організацій, які займаються працевлаштуванням;
– відвідування ярмарків вакансій;
– створення власного бізнесу.
- Просувайте своє резюме.
З досвіду, це найтриваліший і найважчий етап у всьому процесі пошуку роботи. Розміщення резюме на всіх сайтах з пошуку роботи, як правило, робиться за один-два дні. А потім треба щодня переглядати всі вакансії, і методично відправляти резюме разом з супровідним листом, і терпляче чекати відповіді. Це займає тижні, а іноді місяці і вимагає витримки і терпіння. Багато претендентів зізнаються, що під час цього періоду їм здавалося, що «час стоїть на місці», «нічого не відбувається». Іноді наставав відчай: «я нікому не цікавий», «мене нікуди не візьмуть», «я ніколи не знайду роботу». Насправді процес йде і дуже інтенсивно, просто він прихований від очей претендента, так як відбувається на стороні потенційного роботодавця. Якщо Ви активно розсилаєте своє резюме, то через кілька тижнів на вас проллється дощ із довгоочікуваних дзвінків рекрутерів. Ваше завдання бути на зв’язку, налаштуватися на діалог з роботодавцями.
Ви можете ознайомитись зі списком неблагонадійних роботодавців за цими адресами:
navigator.lg.ua
kakrabota.com.ua
Найпоширеніші сайти для розміщення ваших резюме – це:
Rabota.ua
Work.ua
hh.ua
job.ukr.net
neuvoo.com.ua
NetWork – інноваційна платформа-сервіс для працевлаштування молоді. Студент або випускник, а також будь-хто охочий має доступ до корисних контактів, які дозволяють йому заводити нові знайомства, отримувати рекомендації, знаходити роботу або колег, навчатися.
- Пройдіть первинне інтерв’ю.
Різні компанії, в залежності від специфіки бізнесу, корпоративної культури, кадрової політики використовують різні формати первинної співбесіди. Це може бути розмова по телефону, скайпу. Незмінним залишається одне: на первинному інтерв’ю Ви повинні розкритися, розповісти про себе, поцікавитися професійними задачами, задати питання про майбутню роботу. Ваше головне завдання – встановити контакт з людиною, що проводить інтерв’ю, одержати позитивну оцінку цієї людини і отримати запрошення на очну співбесіду.
- Підготуйтеся до співбесіди.
Успішне проходження співбесіди — це справжнє мистецтво. Мистецтво спілкування, вміння відчувати міру у своїх словах і здатність контролювати свої несвідомі реакції.
Для досягнення позитивного результату Вам потрібно пройти два етапи — підготовку до співбесіди і власне розмову.
Перший етап — підготовка до співбесіди. Спочатку потрібно зібрати якомога більше відомостей про фірму і людей, з якими Ви збираєтеся зустрітися. Знайти необхідну інформацію Вам допоможе продукція компанії, рекламні брошури, статті в газетах і журналах.
Дуже важлива частина підготовчого етапу — продумування відповідей на запитання, які, скоріше за все, Ви почуєте.
Вам потрібно психологічно підготуватися, щоб Ваше хвилювання не виявилося сильнішим за Вас.
Не запізнюйтесь на співбесіду, для цього Вам потрібно з’ясувати, де точно знаходиться організація і скільки часу потрібно на дорогу. Не забудьте про копії дипломів, резюме, рекомендацій, підготуйте імена і телефони осіб, які можуть Вас порекомендувати.
Продумайте свій зовнішній вигляд. Дотримуйтеся ділового стилю в одязі, одягніться гарно, але не зухвало.
Етап другий — сама співбесіда.
Отже, Ви вчасно прийшли в кабінет людини, з якою маєте спілкуватися, почуваєтеся достатньо впевнено і приблизно уявляєте собі, як будете відповідати на поставлені запитання. Вам потрібно знати ще кілька правил, щоб справити приємне враження:
- вітаючись з представником компанії, не подавайте руку першим;
- сідайте, коли Вам пропонують це зробити;
- уважно слухайте і притримуйтесь того напрямку у бесіді, який задає співрозмовник;
- намагайтеся зрозуміти, навіщо задане кожне запитання, і відповідати, чесно описуючи свої кращі риси;
- не займайтеся зайвою саморекламою — краще описувати свої позитивні риси у межах поставленого запитання з доповненням конкретними фактами;
- ні в якому разі не брешіть, але пам’ятайте про міру своєї відвертості;
- не критикуйте колишніх керівників і колег;
- знайдіть необхідну міру цікавості, врівноваженості і бадьорості, самостійності, ввічливості;
- не демонструйте співрозмовнику цинізм, негнучкість поглядів, нетерпимість до критики, зайву матеріальну зацікавленість, відсутність цілей і задач, небажання вчитися;
- причини колишніх звільнень краще пояснювати аргументовано, але без зайвих емоцій і образ;
- намагайтеся уникати обговорення власних особистих і фінансових проблем.
Після інтерв’ю варто подякувати співрозмовнику за увагу.
Не забувайте! Під час співбесіди поєднайте приємну зовнішність, інтелект, вміння спілкуватися, правильно підібрану інтонацію, інтерес до інших, почуття власної гідності. Якщо ж можливе місце роботи справило на Вас неприємне враження, якщо Вам щось сильно не подобається у майбутніх співробітниках, то варто добре подумати, чи приймати таку пропозицію.
Якщо Вам відмовили, то постарайтеся з’ясувати причину відмови, щоб внести відповідні корективи при підготовці до нових співбесід.
Не забувайте, що знайти роботу не важко, якщо об’єктивно оцінити співвідношення власних бажань і здібностей!
Бажаємо успіху в пошуку роботи мрії!
Співбесіда!
Краще продумати відповіді на ті питання, котрі Вам можуть задати на співбесіді:
- Розкажіть трохи про себе.
- Як би Ви могли описати самого себе?
- Що ви знаєте про нашу компанію?
- Що Вас приваблює в нашій компанії?
- Чому Ви маєте намір працювати саме у нас? (До цієї відповіді підготуйтесь заздалегідь. Від Вас будуть чекати, що Ви знаєте про те, як йдуть справи у компанії. Відсутність знань про компанію є однією з основних причин у відмові.)
- Яке відношення Ваша освіта має до даної вакансії та роботи?
- Чим Ви можете бути корисні для нашої компанії?
- Які Ваші сильні сторони? (Завжди підтверджуйте свої якості прикладами з життя)
- У чому полягають Ваші головні недоліки?
- Якого типу роботу Ви найбільше любите (не любите) виконувати?
- Як Ви бачите себе через 5 років (Краще відповідати не розписуючи всі Ваші плани, наприклад, я б хотів працювати в цій же організації, але на більш відповідальній роботі)
- Які Вашу цілі у житті?
- Як Ви плануєте їх досягти?
- Щоб Ви хотіли змінити у своєму минулому?
- На яку платню Ви розраховуєте?
- Що Ви будете робити, якщо… (тут Вам можуть дати якусь кризову або стресову ситуацію)
На співбесіді Ви маєте бути щирими і говорити правду, тому що будь-яка брехня випливе у ході роботи. Ось одна байка з цього питання: Кандидата, що заходить у двері, зустрічають питанням: “У нашій фірмі дуже високо цінується акуратність, чи витерли ви ноги, входячи сюди?”. Кандидат впевнено відповідає, що, зрозуміло, зробив це. На що слід вбивче продовження: “Ще більше ми цінуємо правдивість. Близько дверей немає килимка”.
7. Етап: після співбесіди:
- Зафіксуйте отриману на співбесіді інформацію.
- Через день-два після інтерв’ю можна послати на фірму, де проходила співбесіда, лист подяки. Лист бажано скласти так, щоб він був коротким і містив подяку за наданий Вам час.
- Приходити без запрошення, часто дзвонити, якщо Ви про це не домовлялися, не варто.
- Отримавши телефонну або письмову відмову, можна звернутися з проханням мати на увазі Вашу кандидатуру в майбутньому.
- Проаналізуйте співбесіду, що могло бути причиною невдачі.