Одеський державний
аграрний університет

Рекомендації як поводити себе у іноземній компанії

Рекомендації як поводити себе у іноземній компанії

 Фрази, які вам знадобляться в перший день роботи в колективі з англомовними колегами

Перший день ніколи не буває легким, передусім, якщо ви починаєте працювати в міжнародній компанії. З новим середовищем приходить й інша робоча культура, яка може дещо відрізнятися від нашої. Особливо, коли справа стосується англійської мови — вона доволі часто виступає головним стресовим фактором адаптації на новому місці.

Перший день проходить почасти за стандартним планом: ви знайомитеся з колегами, розповідаєте про себе, дізнаєтеся внутрішні правила компанії та прощаєтеся. І щоб надихнути вас, ми підготували короткий розмовник англійською для роботи в міжнародній компанії.

Як представитися?

Деякі компанії самі представляють нових співробітників, інші ж дозволяють новачкам знайомитися з колегами самостійно. Якщо у вас останній варіант, то перш за все необхідно визначитися, як саме розповісти про себе – формально чи неформально – бо стиль представлення має відповідати культурі компанії. Однак, незалежно від того, яке у вас робоче середовище, вам треба вказувати своє ім’я та посаду.

Hi! My name is Anna, and I was recently hired for the Operations Manager position.   From now on, I will be responsible for developing and reviewing operational policies and procedures of our company. Can’t wait to hit the ground running and work with you! – Привіт! Мене звати Анна. Мене нещодавно взяли на посаду операційного менеджера. Відтепер я буду відповідати за розробку та перегляд операційної політики та процедур нашої компанії. Не можу дочекатися, щоб взятися за справу і працювати з вами!

За невимушених обставин колеги можуть очікувати від вас більше інформації: про кар’єру, хобі або інтереси.

Nice to meet you! My name is Dmytro. I’m the new Analytics Assistant. I have been working at WNP Company for two years before joining this company. Outside of work, I enjoy playing chess and watching stand-up shows. – Радий знайомствуМене звати Дмитро. Я – новий асистент з аналітики. Я працював у WNP компанії протягом двох років перед тим, як прийти сюди. Окрім роботи, я полюбляю грати в шахи та дивитися стендап шоу. 

Те, що ви розповідаєте про себе, може залежати від вашої посади в компанії. Приміром, правильне представлення себе новій команді в ролі менеджера може допомогти вам завоювати повагу членів вашої команди й утвердитися як лідер. Тому у деяких випадках розгорнене знайомство з колегами може виявитися більш доречним.

Hi! My name is Katerina. I’m your new Event Manager. I have 8 years of experience conducting a wide array of events. I am thrilled to be the part of such outstanding company and hope that together we can get people excited about the events we promote. – Привіт! Мене звати Катерина. Я – ваш новий івент-менеджер. У мене 8-річний досвід проведення широкого спектра заходів. Я дуже рада бути частиною такої видатної компанії та сподіваюся, що разом ми зможемо зацікавити людей заходами, які просуваємо.

Порада: Пам’ятайте про культурний контекст та будьте обережні, вигадуючи веселі способи представитися. Жарти варто використовувати тоді, коли ви вже познайомилися з колегами та більш-менш знаєте їхній темперамент.

Як вести неформальні робочі розмови з колегами?

Після того, як ви розповіли про себе колегам, ймовірно вам захочеться познайомитися з ними ближче. Це допоможе встановити зв’язок зі співробітниками для позитивних стосунків у майбутньому. До речі, корпоративна культура у США дозволяє короткі неформальні розмови навіть з топ-менеджерами. Тож для старту доцільно ставити питання насамперед пов’язані з роботою.

  • How long have you been working for this company? – Як довго ви працюєте в цій компанії?

Дізнайтеся, хто новачок, а хто “ветеран”, запитавши, як довго вони тут працюють. Це питання може бути легким стартом для того, щоб отримати більше деталей про робочу рутину. Наприклад, де найкращі заклади для обіду – Where are the best lunch spots?, або як правильно користуватися кавоваркою – Could you show me please how to use coffee machine correctly?. Якщо вам пощастить, “ветеран” команди може навіть показати вам улюблене місце в парку, де колеги сидять під час обідньої перерви.

  • How can my role support your role? – Як я можу вам допомогти?

Один зі способів справити позитивне враження на ваших колег – це запитати, як ви можете допомогти їм. Таким чином ви продемонструєте свою готовність бути командним гравцем та налаштуєте товариські стосунки з колегами.

  • I’m a little nervous. What was your first day like? – Я трішки схвильований(-а). Яким був ваш перший день?

Перші дні на роботі завжди непрості. І колеги це розуміють. Сказати про це відверто наважиться не кожен. Але якщо проговорити ці почуття вголос і визнати їх, це може допомогти вам заспокоїтися та знайти спільну мову з колегами. Зрештою, всі вони колись були на вашому місці.

А щоб урізноманітнити бесіду зі співробітниками, можна вдатися до icebreaking questions – це питання, які спонукають людей говорити на приватні теми, щоб краще дізнатися одне одного. Вони використовуються у неформальному спілкуванні, коли необхідно задати веселий та безтурботний тон бесіді.

Тож почати можна з найпростішого – питань про інтереси. Ви швидко розтопите лід у стосунках з колегами, спонукаючи їх розповісти про свої вподобання. До того ж знайдете багато чого спільного або відмінного з ними.

  • What are you currently reading? – Що ви читаєте зараз?
  • What’s your favorite movie/holiday/meal/season? – Який ваш улюблений фільм/свято/їжа/сезон?
  • Where would you most like to travel next? – Куди б ви найбільше хотіли відправитися наступного разу?
  • Are you a cat person or a dog person? What breed of dog/cat do you like? – Ви любите котів чи собак? Яка порода собак/котів вам подобається?

Порада: Пам’ятайте, що коли ви розмовляєте з колегами, вміння слухати є ключовим моментом, проте недостатньо лише запитувати — потрібно щиро прислухатися до їхніх відповідей та підтримувати бесіду. Зазвичай формат, коли людина лише ставить запитання, видає тривогу. Аби розслабитися, розкажіть про звичні й приємні речі з вашого побутового життя.

Як дізнатися внутрішні правила компанії?

Як правило, в перший день на людину не покладається ніяких серйозних робочих завдань – необхідно ознайомитися з документами, встановити деякі програми й розібратися із задачами. Коли перша неформальна частина знайомства закінчилася, вам треба дізнатися про внутрішні правила компанії.

Тому ми написали список запитань, який вам допоможе розібратися  в перших робочих моментах.

  • What tools do you use to get your work done? – Які інструменти ви використовуєте для виконання роботи?

Більшість компаній використовують декілька програмних систем або додатків, тому ліпше запитати про них у ментора із самого початку. Можливо, пізніше вам буде важче знайти час для отримання покрокової допомоги.

  • How do people usually communicate at the office? – Як люди зазвичай спілкуються в офісі? 

В кожному офісі є свій стиль спілкування. Є компанії, що використовують неформальну систему обміну повідомленнями або груповий чат, інші – електронну пошту або внутрішні телефонні лінії. Таким чином, ви дізнаєтеся, як ваші колеги та менеджмент комунікують між собою.

  • How often do you want me to give you updates? – Як часто ви хочете, щоб я вам звітував(-ла)?

Це питання допоможе вам зрозуміти, як часто потрібно доповідати про роботу вашому безпосередньому керівнику. Це може бути відкритий стиль спілкування або ж формальні методи зворотного зв’язку чи ревью. Також можна запитати, як часто ви будете зустрічатися з керівником на тижні або під час випробувального терміну для обговорення робочих питань (How often will I have meetings with my manager during a first week (during a trial period)?)

  • What are the expectations for work hours? – Які очікування щодо робочого часу?

Якщо про це не було написано в робочому контракті, тоді вам доведеться запитати про правила робочого часу: о котрій зазвичай починається та закінчується робочий день (At what time does a working day usually start and end?), скільки часу відводиться на обід і перерву (How much time is alloted for lunch and break?), як часто проходять мітинги в команді (How often are team meetings held?) і чи гнучкий робочий графік (Is the working schedule tend to be flexible or not?).

Як попрощатися?

Перший день на новій роботі добігає кінця. Ви прочитали свої перші робочі документи, написали вітальне повідомлення в робочому чаті, познайомилися із колегами та сходили на каву. І тепер прийшов час прощатися.

Найкращим варіантом до звичайного прощання буде додати одне-два речення про те, що вам було приємно познайомитися, поспілкуватися або подякувати, за те, що ви дізналися більше про компанію, її культуру та правила.

  • It was a big pleasure to get acquainted with you. / It was wonderful to talk with you. Bye! – Було приємно познайомитися (поспілкуватися) з вами. До побачення!
  • I’ve found out lots of new things about the company. Thank you! See you! – Я дізнався(-лась) багато нового про компанію. Дякую! До зустрічі!
  • This morning I was very nervous getting prepared for the new place. But you were so welcoming and sympathetic to me that I didn’t feel any discomfort. Thank you for helping and guiding me through working nuances. Have a nice evening! – Цього ранку я дуже нервував(-ла), готуючись до нового місця. Але ви були такими привітними та доброзичливими, що я не відчував(-ла) дискомфорту. Спасибі, що допомогли мені розібратися в робочих нюансах. Гарного вечора!
  • Although I was a bit shy, our lunch conversations helped me feel more relaxed. Thank you for this. See you tomorrow! – Хоча я був трохи сором’язливим(-ою), наші обідні розмови допомогли мені відчути себе більш розслабленим(-ою). Дякую за це. До завтра!

Перший день в міжнародній компанії може бути досить стресовим. Бо спілкування англійською накладає певний відбиток напруження. І щоб знизити градус тривожності, можна заздалегідь ретельно підготуватися до знайомства: написати в нотатник і проговорити можливі варіанти питань та відповідей. Зрештою, зосередьтеся на позитивних моментах і залишайтеся відкритими. Адже це найважливіше.

 

Подати документи